Nye designs og nye tider

0

Tiderne ændre sig, og det samme gør moden. Engang ændrede moden sig indenfor 3-10 år. Dvs der var rig mulighed for, at tilpasse sig de skiftende tider, hvis man blot havde fingeren en smule på pulsen. Men disse tider er slut for længe siden, og idag ændre moden sig gradvist fra kvartal til kvartal. Og ja du læste rigtigt! Den ændres gradvist fra kvartal til kvartal. De større ændringer sker halvårligt, og det er f.eks farver, snit og nye trends.

Dvs idag kræver det ikke bare fingere på pulsen, men også en gennemført organisation, og en gennemført strategi over, hvordan og hvorledes, man ønsker at mærket skal udvikle sig. Der skal desuden være backups, hvis tingene pludselig ikke går helt som planlagt.

Er der nogle, som har været gode til disse skiftende tider de seneste par år, så er det italienske Fendi. Mærket have i 1990´erne et støvet navn, og mærket var meget klassisk og standard i produkt designs. Der skete med andre ord intet overraskende, hvilket var ved at blive problematisk.
Derfor skete der voldsomme ændringer, da LVMH Group og Prada købte Fendi i fællesskab.
For det første blev stilen lagt om, og Fendi blev meget mere aggressiv især i markedsføringen. Desuden blev Fendi mere moderne, da der blev tænkt i nye og kreative baner. Hele denne opfriskende del førte til, at Fendi i 2010 var i top 6 over verdens hotteste og lettest genkendelige modebrands. En kæmpe omvæltning, som skete på sølle 10 år!
Ser man på solbriller fra Fendi, så er der kæmpe forskel på modellerne fra starten af dette årtusinde, samt de nye 2011 modeller, som alle er med på den nyeste mode!

Et andet godt eksempel på denne opblomstning er Hugo Boss. Efter at have været top of the pop i 1980´erne, så druknede tyske Hugo Boss i deres egen succes. Den store succes gjorde simpelthen mærket uattraktivt i 1990´erne, som var hårde år. Godt nok er Boss jakkesæt og skjorter altid et hit, men på mode siden var det op ad bakke!
Stilen blev lagt om, og Hugo Boss indførte Orange, Sort og Grøn linie, som hver symbolisere en kundegruppe. Sort er den klassiske mand, som er til klassisk tøj. Orange er ungdomslinien imens Grøn er den sporty linie.
Denne opdeling og kundefokusering betød, at i løbet af det nye årtusinde kom der gang i Hugo Boss igen, og nye kunder fik øjnene op for dette fede mærke.
Solbriller fra Hugo Boss er også blevet super trendy, hvilket især skyldes de fede designs, og den meget klassiske og typiske Hugo Boss stil. Hugo Boss forstår kundernes behov, og tilfredsstiller dem til fulde!

Leave A Reply

Your email address will not be published.