Udbuddet er vokset pga nethandlen
Har du nogensinde tænkt over, at udbuddet af varer er vokset pga nethandlen?
Det er nemlig meget nemmere at præsentere et produkt i en webshop i form af billeder, end det er at præsentere de samme produkter i en butik. For i en butik, vil kunderne altid miste overblikket, og det betyder, at en masse af varerne ikke vil fange kundes opmærksomhed.
Især brancher hvor der er mange varer på fortrinsvis lille plads bliver ramt af dette. Det gælder især CD og DVD forhandlere, optikere, tøj butikker, smykke butikker mm.
Nethandlen gør det både nemmere og mere simpelt for kunden, at få overblik over en mængde varer. For det første kan kunde søge direkte på de varer, som vedkommende har interesse i. Dvs kunden får KUN vist de produkter eller mærker, som han eller hun gerne vil se. Dette er ikke muligt i en butik, da varerne ofte er mixet, eller fordi noget står bagved andre varer.
Ønsker Peter f.eks at se nærmere på et par Dsquared solbriller, så kan han vælge kun at se solbriller fra dette mærke. Og skal det være et andet mærke, som f.eks Diesel solbriller eller Barito solbriller.
Så ikke nok med, at det er nemmere at få et overblik, så kan kunden også handlen, når han eller hun har tid og lyst. Det er nettets største force, og det giver rigtig mange ekstra salg og impulskøb, som sikkert aldrig ville være sket i en fysisk butik.
Især tøj branchen jubler over nettet. For en tøj butik er typisk et sted, hvor der er mange varer på fortrinsvis lidt plads. Tshirts, jeans, skjorter, toppe, bluser, kjoler mm ligger enten på borde eller hænger på bøjler eller stativer. Det kan være meget svært at overskue, hvor mange modeller der er. Butikker som har få varer pr m2, er ofte luksuriøse, og derfor præsenteres varerne meget bedre. Men så er udvalget tilgengæld også meget mindre, hvilket i går imod den udvikling, som nettet har startet.
Indenfor hvidevarer branchen har nethandlen betydet, at der laves så mange modeller af de forskellige varer, som der aldrig er sket før. Der laves direkte modeller, som kun skal sælges online, så de forskellige webshops udvalg kan blive større. Dvs modeller som du aldrig vil finde i Elgiganten eller Skousen.
Så nettet er faktisk en god ting, da det giver os alle mulighed for at shoppe, når vi vil, men også øger udvalget af produkter, som vi kan vælge imellem!