Hvilke møbler præsenteres dine kunder for?
Hos enhver virksomhed med respekt for sig selv finder man et eller gerne flere eksemplarer af anerkendte designerstole. I mange tilfælde står designerstolene omkring det store mødebord, hvor de skal medvirke til at give et godt indtryk til kunder og samarbejdspartnere, der inviteres ind på kontoret.
Men hos nogle specielle firmaer bliver indretningen med designerstole taget et niveau højere op. Her vælger man at investere i den slags lænestole, som man skal være en iskold designhader for ikke at blive en smule imponeret over. Hvis en stol som Arne Jacobsens Ægget står i entreen, sender det helt bestemte signaler.
Hvis du er i tvivl om, hvordan Ægget ser ud, så se her!
Med en lænestol som denne er der gode chancer for at imponere, når der kommer besøg på kontoret. En personlig favorit er den i cognacfarvet læder. Sådan en stol bliver patineret på den allersmukkeste vis, og valget af læder i stedet for uld udstråler klasse med et strejf af dekadence. Jeg kan lige forestille mig, hvordan en sådan stol vil se ud efter ti eller tyve år i entreen på et stort kontor. Tusinder af vigtige mennesker vil have plantet deres siddetøj i hynderne, mens de hver og en har gjort deres for at give stolen liv og historie. Alle de mørke pletter, ridser og slidte områder vil efter mange år vidne om, at stolen har stået et sted, hvor mennesker er i bevægelse, og hvor der sker noget.
Så næste gang jeg træder ind på et kontor, vil jeg huske mig selv på at lægge mærke til entremøblerne. Forhåbentlig er de cognacfarvede, slidte og designet af selveste Jacobsen.