Der er behov for internationale kompetencer i reklamebranchen

0

I mange brancher er det efterhånden ikke uhørt, at det er nødvendigt at stoppe det nationale navlepilleri og rette opmærksomheden udad. Det nationale marked flyder i disse årtier mere og mere sammen med det internationale, og for mange virksomheder er det derfor snart et must at være internationalt fokuseret.

En branche, der især må rette deres fokus mod udlandet, er kommunikationsbranchen, hvor mange virksomheder, der ikke kan følge med internationaliseringstendenserne, må dreje nøglen om. I kommunikationsbranchen er den fornemmeste opgave nemlig at følge markedets udvikling. Så hvis markedet bliver internationalt, så må kommunikationen også være det. Og den store udfordring for kommunikationsbranchen er, at den bliver nødt til at være på forkant med produkterne.

Kommunikationsbureauernes opgave er oftere og oftere at forberede et marked på et kommende produkt eller tiltag. Således er international marketing blevet en af branchens største opgaver og udfordringer.

Når et kommunikationsagency fokuserer på at være internationale på egent initiativ, så belønnes disse også ofte af kunderne. For hvis det internationale fokus allerede er til stede, når en virksomhed henvender sig til et reklamebureau, kan virksomheden roligt overdrage ansvaret til bureauet uden at skulle bekymre sig om deres internationale kunder. På den måde skabes en mere helstøbt kommunikationsløsning, hvis det samme bureau kan tage sig af både den nationale og internationale kommunikation.

Leave A Reply

Your email address will not be published.