En genistreg fra en af Danmarks førende reklamebureauer
Det er ikke uhørt, at reklamebureauet Advance vinder en pris for sine veludviklede og gennemførte kampagner. De er dygtige og er et bureau med fingeren på reklamepulsen og en meget bred forståelse for kommunikationsfaget. Og deres evner glippede på ingen måde, da de sidste år blev stillet over for en meget stor opgave fra deres hovedkunde, LEGO. En opgave, som ingen før har kunnet løse med et positivt resultat.
Så etableret, som LEGO har været i årtier blandt drengebørn, ligeså svært har det været for legetøjsgiganten at skabe sig en fast brugerflade blandt pigerne. Men nu skulle det altså være, LEGO vil også være et legetøj for piger, og derfor forsøgte Advance sig – med stort held – med en helt ny platform henvendt til pigebørn, hvor disse kan ”blive venner med” de nye, kvindelige LEGO-figurer.
Og dette univers har allerede fået enorm succes. Kampagnen overgik alle målsætninger med betydelige længder, og millioner af piger verden over har taget konceptet til sig og er blevet en del af det online pigeunivers.
Endnu en gang viser Advance sig altså som det internationalt kompetente agency, de er, og de fortjener bestemt den anerkendelse, der regner ned over dem med den ene pris efter den anden.