Gode råd til valg af SEO bureau
Flere og flere virksomheder vælger at benytte et SEO bureau, når der skal vindes gode placeringer i Google. SEO er tidskrævende, og det er de færreste virksomheder, der har tiden til det. Ydermere udvikler SEO sig hele tiden, og det kræver en enorm viden og meget tid, hvis man skal være informeret om de seneste tendenser. Dette overlader mange firmaer til SEO bureauer, og det kan faktisk være en rigtig fin løsning. Der er dog nogle faldgrupper, som man også skal være opmærksom på. Dem behandler vi i denne artikel.
Sørg for gennemsigtighed
Som hvis du købte enhver anden ydelse, bør du altid sørge for, at der er 100% gennemsigtighed i det arbejde, der udføres. Du bør for eksempel altid kræve at få en placeringsrapport, hvor du kan se udviklingen i placeringerne på de søgeord, dig og dit SEO bureau har besluttet at arbejde med. Det er også en god idé at få en oversigt over stigningen i trafikken, der kommer fra søgemaskinerne, hvis du ikke selv har et overblik over det.
Ha’ en fast kontaktperson
For at et samarbejde med et bureau forløber optimalt, bør du altid have en kontaktperson, du kan ringe til, hvis du har spørgsmål eller andet. Det er altid godt at have en at hive fat i, hvis du har nogle spørgsmål. Det er også godt at have statusmøder ind i mellem, så I kan vende hvordan arbejder går, og hvad strategien fremadrettet bør være. Et godt og tæt samarbejde er som regel en af vejen til succes.
Vælg et bureau, der kan det hele
SEO er komplekst, og det kræver en enorm viden både onpage og offpage. Intet felt inden for SEO kan ranke en side alene i dag, og derfor bør du sikre dig, at bureauet både har viden omkring linkbuilding, indholdsoptimering og teknisk SEO.
Vi håber, at denne artikel har hjulpet dig, hvis du står og søger et bureau til at varetage din søgemaskineoptimering.