Kunderne er online – er din virksomhed?
8/10 foretager en søgning i Google, inden de træffer en købsbeslutning. Det er rigtig mange, og der er helt sikkert også nogle af dine kunder, der gør det. Mange lokale virksomheder og forretninger halter dog gevaldigt efter den digitale tidsalder, og det resulterer i ikke opdaterede og responsive hjemmeside, ingen markedsføring og så videre. Det lider mange virksomhedsejere under. Der findes heldigvis en løsning. I denne artikel får et par konkrete råd til, hvordan du kan synliggøre dig mere på nettet og forhåbentligt få flere kunder.
Arbejd med SEO
SEO handler om at blive mere synlig i søgeresultaterne. Som lokal virksomhedsejer kan ressourcerne være knappe, og derfor handler det om at være skarp på indholdsdelen. Det er oftest her, hvor man kan høste de lavest hængende frugter ved at optimere sidetitler, overskrifter med mere. Køb en SEO bog og kom i gang med at lær the basics, så er du godt på vej. I forhold til at skabe links, kan du høre nogle andre lokale virksomhedsejer, om du må få et link fra dem.
Synliggør din lokale virksomhed på de sociale medier
Driver du for eksempel et lokalt tømrerfirma i Kolding, så skal du være at finde, når potentielle kunder søger efter en tømrer til at fuldføre deres opgave. Det kan du være i Google, men det kan du også være på de sociale medier som for eksempel Facebook. Ikke særlig mange lokale firmaer, i dette tilfælde tømrerfirmaer, tager dette seriøst, og det er altså endnu et sted, hvor du vil kunne adskille dig fra dine konkurrenter.
Køb annoncer
Der findes flere forskellige måder at annoncere på online. En af dem hedder Google AdWords. Her kan du få vist dine annoncer, så snart en potentiel kunde foretager en søgning efter et søgeord, du har valgt. Hvis vi holder fast i eksemplet fra før, så kunne dette for eksempel være “tømrer kolding”. Det handler om at finde de søgeord, som dine kunder søger efter, når de skal finde dig. Der findes mange værktøjer til dette og et af dem er Google keywordplanner, der faktisk er en integreret del af AdWords.
Vi håber, at du blev inspireret af denne artikel, og held og lykke med markedsføringen af din virksomhed.