Niche resulterer i stor vækst hos dansk Shopify- og webbureau
Erik Holflod Jeppesen og Kiranan Luxmy besluttede allerede i en teenage-årene, at de ville være selvstændige. I dag driver de to herrer det danske webbureau Grafikr ApS, som blev stiftet tilbage i sommeren 2016 – og som i dag oplever stor fremgang.
“Det er ikke til at forstå, at vi allerede har været igang i ét år med Grafikr. Før vi har set os om, har vi formået at fordoble medarbejderstaben og i arbejder i dag med nogle rigtig spændende virksomheder.”, siger Erik Holflod Jeppesen, partner i Grafikr.
Tilbage i juni 2016, da Grafikr blev stiftet, var målet at dække en bred palette af ydelser og dermed hjælpe danske virksomheder med alt fra markedsføring til strategier. I dag har Grafikr fundet deres niche og valgt udelukkende at fokusere på at arbejde med webdesign og grafisk design – også endda på baggrund af indsamlet data. For at gå endnu mere i dybden, så arbejder de mest med Shopify, når de laver webshops for deres kunder.
Grafikr indstiller sigtekortnet og øger væksten
“Før skød vi med spredhagl og lavede lidt af hvert. Nu er vi blevet mere fokuseret og er et datadrevet webbureau”, udtaler Kiranan Luxmy, partner i Grafikr og fortsætter:”Det betyder, at vi designer websites med afsæt i indsamlet data. Selvfølgelig har vi altid en mavefornemmelse omkring hvordan et website performer, men vi skiller os ud ved at analysere på bl.a. adfærdsflowet på vores kunders hjemmesider, inden vi går ind og optimerer den. Vi bruger lang tid på at analysere dataen fra de enkelte webshops – heldigvis er det med Shopify og Google Analytics nemt at få adgang til.”.
“Big data” er på manges læber for tiden, men det er med god grund. Grafikr analyserer altid kvantitativ data fra deres kunders websites, før de påbegynder et nyt design. Her kan de se, hvad kundernes målgruppe klikker på og hvilke informationer, som de søger først, når de besøger hjemmesiden.
“Vi får hele tiden adgang til mere data, hvilket betyder, at vi kan levere endnu bedre resultater for vores kunder”, siger Erik.
“De store bureauer halter bagud”
I 2017 er målet at fordoble sidste års resultat og nøglen til succes ligger i at tiltrække de rette talenter til virksomheden samt indbringe innovation i flere processer og dermed effektivitetsoptimere på alle fronter.
Det nyeste tiltag på stammen er måden, som Grafikr fremsender deres tilbud på:
“Vi har altid prioriteret udførlige kravspecifikationer højt og gjort meget ud af vores tilbud. Det var både tidskrævende og kedeligt. At modtage et tilbud har aldrig været særlig spændende. Så for nyligt har vi investeret i en innovation software, som gør, at vi kan effektivisere denne ellers kedelige process og nu opstille vores tilbud på en ny måde, hvor vores kunder rent faktisk roser opbygningen af tilbud”, fortæller Kiranan,
De entreprenante herrer mener, at landets store bureauer er for standardiseret og ikke tænker ud af boksen.
“For os har det været nødvendigt at være kreative, specielt når vi er på et marked, som kan betegnes som red-ocean, hvor konkurrencen er benhård og der er mange udbydere. Vi har fra dag ét af været personlige i vores egen markedsføring og vundet meget på netop det. Folk skal vide, hvem der sidder bag skærmen og det savner jeg lidt, hos de større bureauer. Derudover gør nichen også, at vi løber endnu hurtigere og når vores mål. Udover at kan lidt af hvert inden for hjemmesider, så fokuserer vi kun på Shopify og WordPress,”, fortæller Erik.