Boost din detailforretning med disse tips
Boost din detailforretning med disse tips
Driver du en detailforretning, og vil du gerne ud over stepperne? Så kan denne artikel gøre dig klogere. Her får du nemlig en række gode råd til, hvordan du kan få flere kunder i din forretning, samt hvordan du kan blive endnu klogere på dine kunder. Vi håber, at du vil læse med i denne artikel.
Kom på de sociale medier, NU!
Der er ingen tvivl om, at de sociale medier er kommet for at blive. Herhjemme er medier som Facebook, Instagram, Linkedin og Snapchat blandt de førende. Du bruger dem uden tvivl selv. Driver du en forretning, så er de sociale medier samtidig en ingrediens til at få flere kunder i din butik, fordi dine kunder uden tvivl vil være tilstede på et socialt medie.
Når du skal vælge, hvilket socialt medie du skal på, bør du overveje, hvor dine kunder er. Driver du en fysisk forretning, vil Instagram og Facebook ofte være en god idé, da det ofte er her de fleste B2C forretninger har succes med markedsføring. Få lavet en virksomhedsprofil og gå i gang med at dele ting fra hverdagen i butikken. Pas på med at køre for meget salg, det bliver folk trætte af. Prøv for eksempel at vis, hvordan hverdagen er i forretningen og tag dem med “backstage”.
For at få lidt inspiration, kan du eventuelt kigge på, hvad dine konkurrenter gør, og hvad de har succes med. For at få følgere på dine sociale medier, bør du reklamere for dine profiler nede i butikken, så der kan komme nogle følgere – det gør det hele lidt sjovere.
Overvej om e-handel kunne være en mulighed
De detailbutikker der er længst fremme er dem, der både driver en detailforretning og en webshop. Du har jo varende i forvejen, så hvorfor ikke sælge dem på internettet også? Nogle varer er naturligvis oplagte at sælge frem for andre, men prøv alligevel at se, om der ikke er nogle, der gør det samme som dig og find så inspiration derfra.
Det behøver ikke at være svært at opsætte en webshop, du kan eventuelt gå i gang med at blive klogere på det, mens der ikke er nogle kunder i din butik, eller du kan hyre en ekstern person til administrere det for dig. Det kan dog godt blive dyrt, hvis du slet ikke kan finde ud af noget. Derfor kan det være en god ting at lære det selv, da der er en del arbejde i det. Særligt hvis din webshop bliver en succes.
Husk at det at åbne en webshop og en fysisk butik ikke er det samme. Der kommer ikke kunder i din webshop af sig selv. De kommer kun, hvis du markedsfører dig ordentligt. Derfor er nok den største del af det at have en webshop at kunne finde ud af at markedsføre den. Brug tid på at sætte dig ind i dette.
Analyser dine kunder med en persontæller
Persontælling og kundetælling er guld værd, når du har en fysisk butik. Har du medarbejdere kan du med en persontæller blive klogere på, hvornår der skal være mange på arbejde, og hvornår der ikke skal. Den tæller nemlig alle dem, der går ind i din forretning og ud igen, og derfor ved du altså på hvilke tidspunkter dine kunder kommer og ikke kommer.
Det kan også hjælpe dig med, hvornår du skal have dine hylder fyldte. Der findes mange forskellige kundetællere, og nogle er naturligvis mere avancerede end andre er. Derfor kan det være en god idé at hyre en ekspert i persontælling. der kan hjælpe dig godt på vej.
Det behøver ikke at være synderligt avanceret at komme i gang med persontælling, og du kan oftest være kørende på et par dage.
Vi håber, at du har fået noget ud af denne artikel. Held og lykke med din forretning!