Ringesystemet der hjælper dig med at optimere dit produkts kunderejse
Overvejelser man burde gøre, hvis man ønsker at arbejde med telefon som et værktøj, for at få eller supportere eksisterende kunder.
Det første er segmentering:
- Hvem har størst behov for dit produkt, eller ydelser
- Ud af den mængde, hvor ligger det største indtjeningspotentiale
- Ud af den mængde, hvor ligger det mindste supportbehov, eller retursalg
Nu har du 3. segmenter A, B og C, hvor du bør have fokus på A og B til at starte med. Overvej om C er besværet værd at kontakte, hvis der ikke er volumen nok i A og B, så kan du optimere din kontaktrate og derved prisen ved at kontakte dem igennem en dialersoftware eller telemarketingssystem.
Hvilken værdi tilbyder du?
- Hvilke specifikke problem løser dit produkt og hvad får kunderne ud af at benytte dit produkt eller service.
Hvis du har svært ved at finde værdien kan du dele det op i tre spørgsmål:
- Hvilken funktion har dit produkt hvad gør det for din kunde
- Hvilket problem løser det for din kunde
- Hvad opnår, eller får kunden ud af at benytte dit produkt
Vær opmærksom på at det her handler om værdi og hvad kunde opnår og undgår, ikke hvad dit produkt er bygget af eller hvordan det fungere, men fuldt og helt hvad kunden får ud af at benytte det.
Hvilke kanaler virker bedst til at komme i kontakt med segmenter du har valgt?
Tænker du på hvilken kanal der er billigst og mest effektiv, og hvordan du bedst kombinerer disse kanaler. En relativt billig kanal er at opsamle tilladelse til at sende mails (og ringe) til kunderne gennem digitale platforme, men det dyre led ligger i konverteringen.
Går du direkte efter onestep konvertering, hvor du ligger en annonce op og beder dine kunder om at købe uden at kende dig, vil du opleve en lille konverteringsrate og de konventeringer du får er dyre. Hvorimod, hvis dine kunder ser dig flere gange og på flere kanaler, stiger kendskabet og lysten til at handle med dig. Du kan eksempelvis opsamle “tilladelser” via. sociale medier. Vil du læse mere om det kan du læse om det: Her. Herefter kommunikerer du med dem via. mail, og retargeting. Når du oplever at de klikker på dine annoncer, og eller åbner dine mails giver du dem et kald og i princippet spørger du hvad du kan hjælpe dem med.
For at optimere denne form for kunderejse og hovedsageligt telemarketing delen bruger man en dialersoftware eller ringesystem til telemarketing, her er flere forskellige prisklasser fra de helt store callcentersoftware til et helt simpelt outbound dialersysten til telemarketing.
MyBlue er et godt sted at starte, da det er enkelt og simpelt at komme i gang med og facilitere de funktioner du har behov for lige fra outbound dialer til emailplatform, sms og mødebooking funktioner.