International marketing er et dansk varemærke
Her i landet er disciplinen international marketing efterhånden blevet et must for alle bureauer, der har med kommunikation og markedsføring at gøre. Og dette er der sådanset en rigtig god grund til. Det samlede marked for kommunikation er nemlig blevet meget mere komplekst, og især som resultat af internettets massive invasion i alt, der har med kommunikation at gøre, at skal og kan kommunikation i dag nå ud over landets grænser – og nogle gange endda jorden rundt.
Derfor er det også rigtig vigtigt for markedsføringsbureauer, at de husker at have det internationale aspekt for øje i alt, hvad de foretager sig.
Et rigtig godt eksempel herpå er det danske mediebureau, Advance, der her eksisteret i 35 år, og op gennem årene har udvidet deres internationale kompetencer betydeligt.
De har en uvurderlig forståelse for, hvad det vil sige at være et internationalt brand, og denne viden brugte de imidlertid også, da de i fjor skulle markedsføre LEGOs nye tiltag til piger. Her har de gjort brug af internettet som omdrejningspunkt for det nye LEGOunivers. De har opbygget et site, hvor pigerne kan interagere med hinanden og de nye figurer – på tværs af alder og nationalitet. Og lige netop dette understreger deres internationale kompetence.