Automatiser dit lager på en effektiv måde
Kunderne hader at opleve forsinkelser eller fejl i deres leveringer. Hvis en kunde oplever dette er der en stor sandsynlighed for at kunden vælger dig fra fremadrettet, hvilket kan give fatale følger. Derfor er det hos virksomheder med komplekse produktporteføljer, virkelig vigtigt have relevant forecast for at kunne tilbyde kunderne lige præcis det de ønsker indenfor tidsfristen. Kunder kan afføde kunder. Hvis du giver kunden en god behandling, er der en chance for at de vælger dig igen næste, og måske deler din forretning med en anden kunde. Positiv trafik afføder mere trafik.
Høj kundetilfredshed kan indhentes ved et automatiseret lageroptimerings værktøj. En automatiseret lagerløsning skræddersyet til din virksomhed er alfa omega så du får det rette overblik over alle bestillinger. Ved en automatisering som tilgodeser dine medarbejdere, giver den bedre betingelser for at yde en professionel service overfor kunderne. Automatiseringen tilbyder den vigtige viden og indsigt undervejs i ordren, som i sidste ende kan tilbyde kunderne deres varer efter bogen.
Kunden kan ogås opleve fejl ved sin bestilling, og måske har bestilt varer, som ikke lige passede efter ønsket. En korrekt implementeret lageroptimering kan give din kundeserviceafdeling et funktionelt vidensgrundlag.
Et lageroptimeringssystem kan hjælpe til at kunne yde en langt bedre kundeservice undervejs i forsyningskæden. Ved at kigge på virksomhedens nøgleprocesser, kan man finde ud af hvad som skal automatiseres, og hvad der skal forblive manuelt. Sikker data skal danne grundstene for den nye automatisering af lageret. Nøjagtige og relevante KPI’ er skal fastsættes for at have nogen mål at stile efter. Målsætningen skal give pejlemærker for, hvad den etablerede automatisering skal medføre.