Få flere kunder til din lokale virksomhed
Der findes utallige af måder hvorpå at du kan få flere kunder til din virksomhed indenfor et bestemt geografisk område.
Google er et rigtig godt bud, da mange potentielle kunder vil lave søgninger hvor de prøver at finde virksomheder indenfor en bestemt geografisk lokation.
Det kunne fx være gennem Google My Business eller lokal SEO. Google My Business er en virksomhedsprofil som ofte kan findes når man søger efter en lokal service eller forretning. Her vil der ofte blive vist et kort som viser diverse Google My Business profiler.
Man kan optimere sin profil således, at man kan blive vist på søgninger på mange forskellige byggebrancher:
Eksempler på brancher:
Industribyggeri og lignende byggerier
En forretning som laver byggerier af en hvis art vil gerne findes på søgetermer hvor man søger efter byggerier eller lignende relateret services indenfor et vis geografisk område. Det kunne fx være virksomheden Låsby Byg A/S, som kunne finde disse søgeord meget interessante.
Gulvslibere og relaterede gulvservices
Især brancher som til daglig basis arbejder med boliger vil være betinget af en geografisk lokation. Det skyldes at servicen og opgaverne tit skal udføres i boligerne. Derfor finder mange virksomheder som Jeres Gulvsliber det meget interessant, at finde mange kunder i omegn, så de ikke skal køre alt for langt. Her er der nemlig forbundet omkostninger i transport.
Gardiner og gardinbusser
Denne branche har også noget med boliger at gøre hvilket betyder, at mange af salgene og fremvisninger skal gøres fysisk ved købers bolig. Derfor er det meget interessante for virksomheder som Skippers Gardiner at få kunder i omegn, så de ikke skal bruge for meget tid på transport og derved kan tjene flest mulige penge.
Alle overstående brancher kan anvende lokal SEO og GMB til at få flere eksponeringer indenfor et givent geografisk område, hvilket gør det meget attraktivt for virksomhederne.