Sådan kan man som golfklub tiltrække nye medlemmer
Brochure med aktivitetskalender samt medlemskabstilbud
For at tiltrække opmærksomhed til golfklubberne (Herefter benævnes xxx) anbefaler vi, at man i starten af sæsonen udsender en brochure til personer i vores målgruppe, i de, i segmenteringen, udvalgte postnumre. For at finde ud af hvilke adresser vi skal sende brochuren ud til har vi taget kontakt til Post Danmark med henblik på at bruge deres Mosaik system. Hele ideen er, at man udsender en brochure på 3-4 sider hvor man fortæller positive historier fra klubben samt kommer med aktuelle indmeldingstilbud. Brochuren skal indeholde relevant information for alle de typer af målgrupper vi har valgt at sende ud til, og brochuren følges op af et åbent hus arrangement. Denne brochure skal bruges til at gøre opmærksom på alle de tiltag og tilbud, som er beskrevet i markedsføringsplanen. Med erfaring fra Furesø golfklub har vi store forventninger til denne brochure se bilag J.
Bedre design på internetside
Nettet er uden tvivl en god og billig platform for at få kommunikeret sine budskaber ud. Xxx skal blive langt bedre til at udnytte deres hjemmeside til at sælge mange af de nye initiativer. Fx de mange nye rabatordninger, produktmæssige tiltag samt initiativer indenfor place. Flere tiltag skal gøres i Xxx Golf for at opnå de opstillede mål for denne rapport. Derfor er det meget vigtig at man i Xxx Golf optimerer de markedsføringsmuligheder man har internt i Golfklubben. Vi foreslå derfor, at man opretter en fælles hjemmeside i stedet for de nuværende 2 hjemmesider(www.xxx golf.dk, www.xxx golfclub.dk). De 2 forskellige sider er med til at skabe forvirring og det er tillige langt nemmere at vedligeholde en side. Se bilag K for nærmere beskrivelse
Baneskilte
Vi forslår, at man placerer en ”reklamestand” ved hvert hul (I stil med dem vi kender fra zoologisk have, hvor man kan læse om dyrene i det pågældende bur). Her skal klubben have muligheden for at skrive hvad de tilbyder. Fx kunne der stå ved et hul; ”Vidste du, at man kan holde fødselsdag på Xxx Golf” eller ved et andet; ”Viste du at restauranten netop nu tilbyde en lækker sandwich til x kr. Se bilag L for nærmere beskrivelse
Familieoplevelse – børn spiller gratis
Som tidligere nævnt er tiden ofte en barriere for golfspillere. Især for familiefædre, som samtidig har et 8-16 job. En familiefar kan have svært ved at retfærdiggøre, at han skal bruge mange timer i golfklubben. Derfor skal man have hele familien til at spille golf. Dette skaffer både nye medlemmer samt det gør det nemmere at fastholde eksisterende. Xxx skal tilbyde en familieoplevelse hvor familier kommer gratis ud på golfbanen for at vække interesse for golfen. Se bilag M for nærmere beskrivelse
Fødselsdagsevent
Et konkret initiativ Xxx skal sætte i søen for at få nye medlemmer er at arrangere fødselsdagsarrangementer. Ved at arrangere fødselsdagsarrangementer får Xxx mulighed for at få en ekstra direkte indtægt. Vigtigst er det dog at Xxx skal forsøge at udnytte dette til at hverve nye medlemmer. Arrangementet skal således sammensættes så gæsterne får øjnene op for golf, hvorefter vejen til et medlemskab skal være nem. Ofte vil det være eksisterende medlemmer, der vælger at holde deres fødselsdag i klubben, hvilket betyder at markedsføringen af dette kan foregå internt samt eventuelt i postomdelt brochure. Se bilag N for nærmere beskrivelse